Home Technika Pomoc w zarządzaniu klientami

Pomoc w zarządzaniu klientami

written by admin Luty 17, 2016

wózek transportowy bagażowy

Jak to mówi słynne powiedzenie: „Klient nasz pan.” Trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. To klienci decydują o przyszłości i zyskach praktycznie każdej firmy. Wszystkie strategie marketingowe czy reklamy wydawane są właśnie po to, aby pozyskać klientów na usługi czy produkty danej firmy.

W związku z rosnącą konkurencją i zapełnianiem się wieloma przedsiębiorstwami w praktycznie każdej branży, coraz ważniejszy staje się aspekt tzw. lojalności klientów. Czym owa lojalność jest? Otóż lojalny klient, to osoba, która raz kupując dany produkt, w przyszłości jeszcze do niego powróci, a być może także poleci go znajomym. Dlatego też firmy prowadzą rozbudowane bazy klientów, aby móc na ich podstawie planować jak najlepsze działania w celu zachowania konsumentów. Przedsiębiorstwa starają się przywiązać klientów do danej marki i sprawić, aby zaspokajała ona ich potrzeby.

Tak jak praktycznie we wszystkim, także w tej dziedzinie z pomocą przyszła komputeryzacja. Powstają przeróżne oprogramowania, które mają za zadania pomagać firmom w zarządzaniu klientami. Jednym z najsłynniejszych jest Comarch CRM do zarządzania bazą klientów. Skrót CRM jest tutaj nieprzypadkowy, gdyż po rozwinięciu go w języku angielskim otrzymujemy: Customer Relationship Management, co tłumacząc na język polski oznacza Zarządzanie relacjami z klientem.

Na co pozwalają tego typu programy? Na bardzo dużo. Przede wszystkim gromadzą wszelkie potrzebne dane na temat klientów i pozwalają je przetwarzać na różne sposoby czy filtrować według potrzeb. Ułatwia to tworzenie odpowiednich strategii marketingowych i dostosowywanie ich do poszczególnych grup klientów. Inny przekaz marketingowy należy stworzyć dla dynamicznego nastolatka żyjącego w dużym mieście, a inny dla emeryta mieszkającego we wsi. Programy komputerowe pozwalają w łatwy sposób podzielić klientów na różne grupy i następnie dostosować pod ich potrzeby różne działania.

Nie chodzi tutaj tylko o działania poprzedzające sprzedaż. Coraz większe znaczenie ma posprzedażowa obsługa klienta. Właśnie w tym zakresie firmy starają się coraz częściej szukać przewagi marketingowej nad konkurentami w celu uzyskania lojalnych konsumentów. Nie ma bowiem nic gorszego niż niezadowolony klient. Nie dość, że nie powróci on do firmy, to prawdopodobnie zniechęci swoich znajomych.

You may also like

1 comment

Paul Lipiec 12, 2016 at 9:28 am

W małej, krakowskiej firmie w której pracuje ostatnio wdrażaliśmy system CRM. W zależności od branży i struktury firmowej, inne moduły i rozwiązania będą wymagane. Nam najbardziej zależało na przepływie informacji odnośnie zamówienia, realizacją i klientem. Bardzo przydatną funkcją jest to, że system jest skalowalny, można pracować na nim na różnych nośnikach – laptop, tablet czy smartphone. 

Leave a Comment